خواص تره فرنگی

تره فرنگی در دو نوع مختلف پیاز بزرگ و  پیاز کوچک وجود دارد. از تره فرنگی با پیاز کوچک برای تهیه سالاد استفاده می شود و از تره فرنگی با پیاز بزرگ برای پخت غذاهایی مانند کوکو و سوپ استفاده می شود. عمده خواص تره فرنگی به دلیل وجود املاحی مانند کلسیم, منیزیم, آهن, فیبر, پروتئین و ویتامین C است.تره فرنگی

خواص تره فرنگی را بهتر بشناسید

تره فرنگی جزو خانواده پیاز و سیر است با این تفاوت که طعم و بوی خفیف تری دارد. از جمله فواید تره فرنگی می توان به ادرار آوری آن اشاره کرد. به دلیل املاح فراوان موجود در تره فرنگی قادر است خون را تصفیه کند. برای درمان تنگی نفس مفید است و به عنوان یک ضد میکروب قوی عمل کرده و از ورود میکروب ها به بدن جلوگیری می کند.برای درمان سرفه و گلو درد می توان از جوشانده تره فرنگی بهره برد. همچنین گفتنی است که تره فرنگی به از بین بردن علائم سرما خوردگی و آنفولانزا کمک می کند.

تره فرنگی یک اشتهاآور قوی است و برای تقویت دستگاه گوارش نیز بسیار موثر عمل می کند و درمانی طبیعی برای درد معده و نفخ به شمار می رود. برای پاکسازی صفرا موثر است. خوردن تره فرنگی به افراد دیابتی توصیه می شود زیرا می تواند قند خون را در حد متعادل نگه دارد. یکی دیگر از خواص تره فرنگی درمان دردهای روماتیسمی است.

نگهداری تره فرنگی

تنظیم کلسترول خون

از جمله خواص دارویی تره فرنگی می توان به تنظیم کلسترول خون اشاره کرد. تره فرنگی قادر است کلسترول بد خون را کاهش داده و کلسترول خوب را بالا ببرد. افزایش کلسترول خوب بدن از پیشروی و ازدیاد پلاک های خون که باعث ناراحتی قلبی و گرفتگی رگ در افراد دیابت می شوند, جلوگیری می کند.

خواص آنتی اکسیدانی

مصرف مداوم تره فرنگی خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان که ارتباط مستقیم با سیستم دفاعی بدن دارند را کم می کند به عبارتی خواص تره فرنگی باعث افزایش قدرت دفاعی بدن شده و با خواص آنتی اکسیدانی که دارد, فعالیت رادیکال های آزاد را خنثی می کند. بنابراین تره فرنگی به عنوان یک ضد سرطان عمل می کند و در جلوگیری و درمان سرطان پروستات در آقایان و سرطان تخمدان در خانم ها نیز موثر است.

فواید تره فرنگی

مصرف تره فرنگی در دوران بارداری

همانطور که گفته شد از مهمترین خواص تره فرنگی ضد عفونی کنندگی آن است که از بدن در برابر آلودگی و هرگونه عفونت محافظت می کند. به زنان باردار توصیه می شود که حتما تره فرنگی را در برنامه غذایی شان داشته باشند زیرا به شکل گیری بهتر جنین در شکم کمک می کند.

نکاتی برای خرید تره فرنگی

در هنگام خرید تره فرنگی دقت کنید که رنگ آن زرد نباشد. تره فرنگی مرغوب پیاز سالم و بدون شکستگی دارد. هر چقدر تره فرنگی تازه تر باشد مقوی تر است. تره فرنگی هایی انتخاب کنید که ساقه های نازک دارند. این تره فرنگی ها طعم بهتری داشته و ترد نیز هستند. طول تره فرنگی باید بین 2 تا 5 سانت باشد. برای نگهداری طولانی مدت آن را داخل کیسه ای گذاشته و در یخچال قرار دهید. تره فرنگی پخته شده را هم می توان تا دو روز در یخچال نگه داری کرد.

خواص تره فرنگی و فواید دارویی آنتره فرنگی از جمله سبزیجات مفید با خواص متفاوت برای بدن است که می توان از آن به عنوان طعم دهنده در بسیاری از غذاها نام برد هر چند توصیه می شود این سبزی را به صورت خام و تازه مصرف نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

مهمترین خواص میوه پرتقال و مزایای خوردن این میوه محبوب

میوه پرتقال دارای گونه های مختلفی است که در شهرهای مختلف ایران از جمله شهرهای شمال ایران، …