خواص هسته انبه

 انبه میوه ایی شیرین و خوش طعم است که باید حتما رسیده آن مورد استفاده قرار گیرد. انبه نارس ممکن است برای بعضی افراد باعث بوجود آمدن بلغم شود. این میوه بیشتر به شکل بیضی شکل است و هسته ایی بزرگ دارد. در این مطلب به صورت اختصاصی راجع به خواص هسته انبه و فواید آن صحبت می کنیم. شاید خیلی از افراد از خواص هسته انبه بی اطلاع باشند و بعد از مصرف انبه, هسته آن را دور بیندازند. اما جالب است بدانید که هسته انبه از نظر ارزش غذایی و درمانی با خواص انبه برابری می کند. می توان از مغز هسته انبه در انواع کیکها و شیرینی استفاده کرد.

بعضی افراد به خوردن انبه حساسیت دارند و ممکن است هضم آن برایشان دشوار بوده و یا در اثر خوردن پوسته انبه یکی سری حساسیتهایی برایشان بوجود آید. این افراد می توانند از هسته انبه استفاده کرده که هم پر فایده است و مضر نیست.

خواص هسته انبهخواص هسته انبه

هسته انبه جزو پر فایده ترین هسته ها به شمار می رود. مغز آن سرشار از مواد مغذی است. خوردن مغز هسته برای درمان سرما خوردگی و اثرات آن مانند سرفه های شدید موثر است. از دیگر خواص هسته انبه ضد انگل بودن آن است و از داورهای طبیعی موثر برای از بین بردن اسهال خونی و رفع استفراغ به شمار می رود. هسته انبه به هضم غذا کمک کرده و در تقویت دستگاه گوارش مفید است. همچنین به رفع بواسیر خونی کمک می کند.

اختلالات قاعدگی و خون ریزی که بین دو عادت ماهانه اتفاق می افتد یا خون ریزی رحم, یکی از مشکلات شایعی است که خیلی از زنها به آن دچار می شوند. رفع این مشکل و منظم کردن دوره قاعدگی از دیگر خواص هسته است.

 فواید مغز هسته انبه درمان آسم با هسته انبه

همچنین مغز هسته انبه برای تقویت دستگاه تنفسی کاربرد فراوان دارد و قادر است اختلالات تنفسی مانند تنگی نفس و بیماری آسم را درمان کند. در ادامه این مطلب شما را با ویژگی های یک انبه خوب آشنا می کنیم.

چه نوع انبه ایی بخریم؟

معمولا انبه های بزرگ در میان مردم پر طرفدار است. انبه بهتر است که کاملا رسیده باشد. خوردن نوع نارس آن توصیه نمی شود زیرا ممکن است باعث مشکلاتی برای بدن شود. ممکن است بعضی نقاط انبه رسیده حالت له شدگی داشته باشد. اما باید توجه داشت که اگر مدت زمان زیادی از چیدن انبه ها می گذرد ممکن است له شدگی آن بیشتر شده و مضر باشد و خوردن آن مشکلات گوارشی به وجود آورد.

ویژگی انبه خوب

به هیچ وجه از انبه هایی که لکه های سیاه دارند و یا ترک خورده هستند استفاده نکنید. چون لکه های سیاه حامل پوسیدگی و قارچ هستند که به داخل میوه سرایت کرده و آلودگی های سطح پوست انبه از طریق ترک خوردگی های آن به گوشت میوه رفته و ممکن است مضراتی برای مصرف کنندگان داشته باشد.

نگهداری طولانی مدت انبه به هیچ وجه توصیه نمی شود. انبه در دمای زیر 4 درجه سانتی گراد یخ میزند و طعم آن تغییر می کند. برای نگهداری طولانی مدت انبه می توانید آنها را داخل روزنامه پیچیده و سپس در یک نایلون گذاشته و به صورت در باز داخل یخچال قرار دهید. دقت کنید که انبه را در کنار سایر میوه ها از جمله هلو نگذارید.

شرایط نگهداری انبهامیدواریم خواص هسته انبه مورد توجه شما همراهان عزیز قرار گرفته باشد. و از این پس بعد از مصرف میوه انبه توجه بیشتری نیز به هسته این میوه محبوب داشته باشید.

4 دیدگاه ها

  1. ناشناس

    ژوئن 14, 2017 در 12:41 ق.ظ

    سلام.بعد از خواندن مقاله شما درخصوص فواید هسته انبه بنده کمی از مغز هسته انبه را مصرف نمودم کی بسیار تلخ بوده وتقریبا غیر قابل خوردن می باشد

    پاسخ دادن

  2. ناغمبلا

    ژوئن 18, 2017 در 11:51 ق.ظ

  3. رقیه

    ژوئن 23, 2017 در 12:30 ب.ظ

    سلام پس از خوردن هستی انبه سرماخوردگی من خیلی بهتر شد عالی بوده

    پاسخ دادن

  4. ناشناس

    ژوئن 25, 2017 در 10:38 ب.ظ

    سلام
    من امسب مغز هسته انبه را با بسکوییت خوردم
    اینکار باعث شد تلخی اس از بین برود.

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

خواص پودر سنجد و مهمترین مزایای دارویی و درمانی آن

در این مقاله می خواهیم به خواص پودر سنجد بپردازیم. سنجد طبعی سرد و خشک دارد و غضروف ساز بو…