خواص انار

انار علاوه بر خوشمزه بودن دارای خواص و فواید دارویی فراوانی برای بدن دارد. انار به دلیل خاصیت ضد تشنگی که دارد مصرف آن در تابستان توصیه می شود. انار دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد ویروسی است که از بروز انواع بیماری ها به بدن جلوگیری می کند. انار به دلیل غنی بودن از ویتامین A, C و E به عنوان یک داروی قدرتمند ضد تومور در بدن عمل می کند. از دیگر خواص انار حفظ گردش خون و درمان مشکلات مربوط به قلب است.

خواص دارویی انار برای درمان بیماری های نظیر سرطان، آرتروز، اختلالات معده، دیابت، کم خونی، مشکلات مربوط به دهان و دندان مفید و موثر است. انار را می توان به صورت های مختلف آب انار، رب و شربت انار مصرف نمود. به طور سنتی از انار برای تمیز کردن پوست و کاهش التهاب استفاده می شود. همچنین خواص درمانی انار برای کمک به درمان گلو درد موثر و مفید است.

خواص انار

خواص انار و مزیت ها و فواید دارویی بی نظیر آن

با توجه به مطالعات تحقیقاتی که در مجله تغذیه بالینی آمریکا منتشر شده است، انار به دلیل سرشار بودن از خواص آنتی اکسیدانی به عنوان یک ماده قدرتمندند اکسیداسیون در بدن عمل می کند. همچنین از دیگر خواص انار می توان به کاهش کلسترول بد خون اشاره کرد. شربت انار برای درمان آسیب های غضروفی و حفاظت از نوزادان از آسیب های مغزی در طول عمر موثر است. این دلایل تنها بخش کمی از خواص انار برای سلامتی هستند که باعث شده از قدیم تا کنون همه افراد در سراسر جهان از این میوه قدرتمند استفاده نمایند.

خواص آب انار

فواید میوه انار برای اختلالات معده

انار برای آرام کردن اختلالات معده و اسهال ناشی از مشکلات گوارشی موثر و مفید است. نوشیدن چای تولید شده از انار برای درمان مشکلات گوارشی مفید می باشد. همچنین خواص انار برای رفع مشکلاتی مانند اسهال خونی و وبا تاثیرات فوق العاده ای دارد.

مزیت انار برای مشکلات قلب

مهم ترین خاصیت انار تصفیه کنندگی و گردش منظم خون در بدن است. مصرف منظم آب انار می تواند جریان خون را در بدن حفظ نماید. به همین دلیل خطرات ناشی حملات قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد. غنی بودن این میوه از آنتی اکسیدان ها موجب حفظ سطح کلسترول می شود و همچنین از لخته شدن خون جلوگیری می کند و موجب تصفیه خون می شود. زیرا انار دارای خواص فوق العاده ای برای رقیق کردن خون دارد.

خواص انار برای سلامتی

فواید انار برای پیشگیری از سرطان

انار دارای مقدار فراوان از آنتی اکسیدانی به نام فلاونوئید است. فلاونوئید ها دارای خاصیت هایی برای مقابله با رادیکال های مختلف سرطان در بدن عمل می کنند. افرادی که در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات و پستان هستند باید خوردن آب انار را شروع کنند. آب انار به این افراد کمک می کند تا سطح psa در بدن کاهش یابد و همچنین به مبارزه با سلول های سرطانی در بدن بپردازد و موجب کاهش این سلول های سرطانی می شود. در نتیجه موجب بهبود علائم بیماری سرطان در این افراد می شود.

مراقبت از دندان با انار

یکی از بهترین خواص انار کمک به حفاظت دهان و دندان است. انار به دلیل خواص ضد باکتری و ضد ویروسی که دارد، از اثرات پلاک دندانی جلوگیری می کند و با بیماری های مختلف دهان و دندان که ناشی از وجود میکروب و باکتری در دهان است مبارزه می کند و موجب نابودی هر گونه میکروب در دهان می شود.

فواید انار برای دندان

مزیت های انار برای کم خونی

با مصرف انار می توان به جریان خون سالم در بدن کمک کرد. با خوردن انار مقدار فراوانی از آهن وارد بدن می شود که در نتیجه به کاهش علائم کم خونی از جمله خستگی، سرگیجه، ضعف و کاهش شنوایی کمک فراوان می کند و موجب بهبودی کامل می شود.

فواید انار برای دیابت

نوشیدن آب انار در بیماران دیابتی می تواند خطر ابتلا به بیماری های مختلف کرونر را کاهش دهد. علاوه بر این موجب کاهش در سخت شدن شریان ها که می تواند ابتلا به بیماری های قلبی را مهار سازد می شود.

مزایای انار برای مو

از دیگر فواید انار کمک و حفظ سلامت مو است. یکی از ناراحت کننده ترین حالات برای مو ریزش آن است که برخی از افراد نیز از این موضوع بسیار ناراحت هستند. انار به دلیل خاصیت های فوق العاده ای که دارد موجب کاهش ریزش مو می شود. یکی دیگر از خواص انار برای مو درمان شوره سر می باشد.

فواید انار برای مو

مزیت های انار برای پوست

پوست انار به دلیل مواد مغذی که دارد درمان مناسب برای جلوگیری از خشکی پوست و همچنین هیدراته نگه داشتن پوست است. پوست انار یک ماده مفید برای جلوگیری از نور آفتاب به پوست است و کمک می کند تا پوست از آسیب های ناشی از اشعه نور خورشید در امان بماند. تحقیقات جدید صورت گرفته در انجمن تحقیقات سرطان آمریکا نشان می دهد که انار یک عامل پیشگیرانه از بیماری است که از ابتلا به سرطان پوست جلوگیری می کند. از دیگر خواص انار برای پوست مبارزه با پیری و چین و چروک پوست است. انار با خواصی که دارد مانع از آنزیم های تجزیه کلاژن می شود و به طور موثر موجب ترویج رشد سلول های پوست و در نتیجه به طور طبیعی و موثر موجب به تاخیر انداختن پیری پوست و چین و چروک می شود.

فواید انار برای پوست

انار مقوی برای غرایز جنسی

یک مطالعه توسط دانشگاه ملکه مارگارت در ادینبورگ نشان داد که مصرف انار به طور قابل توجهی افزایش سطح تستوسترون بزاق را خواهد داشت. انار علاوه بر اثرات مثبت برای فشار خون و خلق و خوی، اثرات مثبت و خوبی را نیز بر تستوسترون می گذارد که به افزایش میل جنسی منجر می شود. این مزایای خوب و پر فایده این میوه محبوب خواص انار را چند برابر کرده است.

مزیت های انار برای درد مفصل و آرتروز

از دیگر خواص انار برای سلامت بدن کمک به تسکین درد مفاصل و آرتروز است. آرتریت التهاب یک یا چند مفصل است و موجب درد در عضلات و مفاصل می شود و با افزایش سن این التهابات بیشتر می شود. بیش از سه میلیون مورد ورم مفاصل وجود دارد که در ایالت متحده انار در لیست درمان طبیعی آرتریت قرار گرفته است، انار یک منبع غنی از آنتی اکسیدان هایی به نام فلاونول است که به عنوان عوامل ضد التهاب در بدن عمل می کنند. طبق تحقیقاتی که بر روی این دانه های ارزشمند صورت گرفته است، نشان می دهد که دانه انار می تواند آرتریت ناشی از کلاژن را کاهش دهد. همچنین نشان داده شده است که شدت ورم مفاصل و التهاب مفاصل با مصرف انار به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

خواص دارویی انار

مزایای دیگر انار

  • انار موجب تسکین خارش بدن می شود.
  • طبع انار ترش سرد است.
  • برای درمان گوشت اضافی روی زخم ها و زخم داخل بینی، آب انار را بجوشانید تا غلیظ شود سپس با عسل مخلوط نمایید و بر روی آنها بمالید.
  • خانم های باردار اگر در دوران حاملگی رب انار مصرف نمایند ویار آن ها از بین می شود.
  • انار مقوی برای کبد است.
  • رب انار موجب از بین رفتن یبوست می شود.
  • رب انار موجب تقویت بدن و برای افرادی که می خواهند وزن اضافه کنند موثر است و موجب چاقی می شود. (جهت آشنایی با خواص رب انار کلیک نمایید.)
  • انار موجب تسکین سرفه می شود و همچنین صدا را باز می کند.
  • مصرف انار موجب نابود سازی افسردگی می شود و اندوه و غم را دور می سازد.
  • برای درمان زخم های دهان روزی چند بار آب انار ترش را دهان نگه دارید و مزه مزه نمایید.
  • خواص انار توانایی بالا بردن نیروی جنسی را دارد.
  • کسانی که داخل بدنشان کرم دارند 3 یا 4 گرم از پوست انار را به همراه یک لیوان آب گرم میل نمایند.
  • برای نابود سازی ترشحات طبیعی زنان، روزی دو استکان دم کرده شکوفه انار را مصرف نمایند.
  • دم کرده شکوفه انار موجب بهبود بیماری میگرن می شود. برای این منظور شب ها یک لیوان از دم کرده گل انار میل نمایید.
  • برای از بین بردن سرفه و یا درد سینه سر انار را سوراخ کنید سپس روغن بادام شیرین داخل آن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا روغن جذب شود. سپس آن را بخورید.
  • عصاره گل انار و گلاب برای ورم چشم مفید است. باید به صورت ضماد با احتیاط مصرف شود.
  • طبق طب سنتی که در گذشته گفته شده است خوردن انار مستی را برطرف می سازد.
  • خانم های که می خواهند نوزادی زیبا داشته باشند در دوران بارداری در فواصل غذا و ظهر و شب انار میل نمایند.
  • خوردن انار قبل از غذا برای صفرا و تب صفراوی مفید است.
  • جوشانده گل انار درمان خوبی برای خون ریزی لثه است.
  • افرادی که دارای مزاج گرم هستند انار برای آن ها مفید است.
  • خوردن انار به طور کامل با دانه های آن از صدا کردن شکم جلوگیری می کند.
  • خواص دارویی انار دفع کننده مضرات ناشی از مصرف دخانیات است.
  • برای درمان زخم های گوشه ناخن انار پخته را روی آن قرار دهید.

خواص درمانی انار

انار علاوه بر طعم خوشمزه ای که دارد، دارای مزیت های دارویی و درمانی قدرتمندی برای سلامت بدن و جلوگیری از انواع بیماری ها را با خود دارد. اگر می خواهید بدنی سالم و پر انرژی داشته باشید حتما انار را مصرف کنید. در این مقاله با خواص انار و فواید دارویی و درمانی این میوه محبوب برای سلامت بدن آشنا شدید. پیشنهاد می کنیم برای داشتن اطلاعات در زمینه انواع میوه ها و خواص و فواید آن ها برای سلامتی به بخش خواص میوه جات مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

مهمترین خواص میوه پرتقال و مزایای خوردن این میوه محبوب

میوه پرتقال دارای گونه های مختلفی است که در شهرهای مختلف ایران از جمله شهرهای شمال ایران، …