خواص پای مرغ

پای مرغ سرشار از انواع ویتامین ها، پروتئین ها و مواد معدنی برای حیات انسان ها است. به همین دلیل به افرادی که مشکلاتی مانند پوکی استخوان، نرمی استخوان یا راشیتیسم، خمیدگی ناشی از کمبود کلسیم، شکستگی استخوان، روماتیسم و به طور کلی تغییرات در ساختمان استخوان ها و همچنین اختلالات عملکرد عضلانی ناشی از کمبود ویتامین D و کلسیم دارند را می توان با استفاده از خواص پای مرغ و فواید درمانی آن درمان کرد.

پزشکان و محققان برای تغذیه سالم و همچنین زندگی سالم مرغ را که سرشار از پروتئین است معرفی کرده اند. از تمام اجزای مرغ می توان به عنوان مصرف خوراکی استفاده کرد. مثلا تخم مرغ که شناخته ترین و بارزترین محصول مرغ است را می توان نام برد که سرشار از امگا 3 می باشد و برای سلامتی و حیات مفید و الزامی است.

پای مرغ و خواص آن

بررسی خواص پای مرغ و فواید درمانی آن

طبق تحقیقاتی که توسط گروه علوم دامی دانشگاه ملی چونگ سینگ در تایوان بر روی خواص پای مرغ صورت گرفته است، نشان داده شد که پای مرغ سرشار از کلاژن است. همانطور که می دانید کلاژن ماده ای بسیار مغذی و فوق العاده برای جوان سازی پوست است. بسیاری از پزشکان تغذیه و همچنین جراحان اورتوپدی در بسیاری از درمان های پزشکی استفاده از عصاره پای مرغ را در انواع سوپ ها به بیماران خود توصیه می کنند.

خواص درمانی پای مرغ برای پویت

فواید پای مرغ برای درمان افسردگی

یکی از فواید و خواص پای مرغ کمک به درمان افسردگی می باشد. خوردن پای مرغ بدون آن که پوست آن را بکنیم برای درمان اضطراب و افسردگی بسیار موثر و مفید است. خوردن پای مرغ برای درمان افسردگی بر خلاف انواع دارو های شیمیایی، درمانی طبیعی و بدون عوارض جانبی است. برای این منظور پای مرغ را خوب بشویید و زردی روی آن را به خوبی تمیز نمایید. پوست آن را نکنید و فقط ناخن های آن را بکشید، زیرا دارای خواصی برای درمان افسردگی است. پاها را روی آتش کباب کنید و میل نمایید. این ماده غذایی را چندین بار مصرف کنید و پس از حدود یک هفته شاهد تاثیرات جادویی آن در روحیه خود باشید.

مزیت های پای مرغ برای فشار خون

طبق تحقیقاتی که توسط دانشمندان پزشکی بر روی پای مرغ صورت گرفته است، متوجه شده اند. که 4 نوع پروتئین در پای مرغ وجود دارد، که این ویتامین ها نقش مهمی در کنترل فشار خون دارند. در یک تحقیق علمی که در مجله مواد غذایی و تیم کشاورزی در آمریکا منتشر شد، این را بیان کردند که طبق آزمایشاتی که با خوراندن پروتئین کلاژن استخراج شده از پای مرغ به موش های آزمایشگاهی در طی یک دوره چهار هفته ای صورت گرفته است، دریافتند که فشار خون آن ها به طور خارق العاده ای کاهش یافته بود.

فواید پای مرغ برای پوست

یکی دیگر از فواید پای مرغ حفظ سلامتی و جوانی پوست می باشد. ترکیبات کلاژن و الاستین مسئول حفظ جوان سازی پوست در بدن هستند و هر چه این مواد با ارزش با استفاده از مواد غذایی بیشتر به بدن وارد شود پوست ما جوان و جوان تر خواهد ماند. کلاژن برای کاهش نشانه های چین و چروک، کاهش پف چشم و نشانه های مختلف دیگر پوستی موثر و مفید است. همچنین از دیگر خواص پای مرغ برای پوست موجب از بین رفتن خشکی پوست و رطوبت دهی به پوست می باشد.

مزیت های پای مرغ برای استخوان

برای حفظ استخوان های سالم و جلوگیری از پوکی استخوان باید کلسیم در مواد غذایی خود را افزایش دهید. معمولا پوکی استخوان با افزایش سن و روند پیری شکل می گیرد. مصرف مواد غذایی سرشار از فسفر، کلسیم، ویتامین D، فعالیت، ژنتیک و استفاده از نور مستقیم آفتاب عوامل مهمی برای حفظ سلامت استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان هستند. افراد جوان هر چه مصرف مواد غذایی غنی از فسفر و کلسیم را افزایش دهند، روند پوکی استخوان در پیری عقب می افتد. پای مرغ سرشار از ویتامین A، ویتامین D، فسفر، کلسیم، اسید های چرب و منیزیم، همچنین غنی از سولفات کندروئتین که ماده مفید برای غضروف سازی در بدن است می باشد، که همگی این ها برای داشتن استخوان های سالم در طول عمر فوق العاده موثر هستند.
خواص پای مرغ برای سلامتی
اکثر پزشکان مصرف مرغ را به جای گوشت قرمز به افراد توصیه می کنند، زیرا مرغ دارای خواص فراوانی برای سلامت بدن دارد و همچنین تمام اجزاء مرغ از جمله پای مرغ که در این مقاله مطالعه نمودید سرشار از پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. در این مقاله با خواص پای مرغ و فواید درمانی آن برای بدن آشنا شدید. پیشنهاد می کنیم برای دانستن و اطلاع از فواید و خواص مواد غذایی سرشار از پروتئین به بخش خواص پروتئین ها مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

مهمترین خواص قلم شتر مرغ و فایده های مصرف آن

قلم شتر مرغ خواص زیادی دارد از جمله فوایدی که می توان برشمرد این است که افرادی که دچار پوک…