خواص شیرین بیان

از خواص شیرین بیان در طول تاریخ برای دستگاه گوارش مورد استقبال همگان بوده است. شیرین بیان در درجه اول به عنوان یک طعم دهنده در توتون و تنباکو و آب نبات صنعتی و امروزه تا حدی در صنایع داروسازی و آشامیدنی استفاده می شود. ترکیبات شیمیایی موجود در شیرین بیان به عنوان یک نوع درمان برای افراد مبتلا به سرطان شناخته شده است. همچنین این گیاه دارای خواص ضد ویروسی می باشد.

شیرین بیان درختچه ای است 1.5 متر که در آب و هوای نیمه گرمسیری در خاک غنی رشد می کند.  مصرف ریشه شیرین بیان 2 تا 15 گرم روزانه برای زخم و التهاب معده مفید است. ریشه شیرین این گیاه با خواص ضد التهابی که دارد برای سرما خوردگی، سرفه، مسائل تناسلی زنان و بسیاری از بیماری های دیگر کاربرد دارد.

خواص دارویی شیرین بیان

بررسی خواص شیرین بیان برای سلامت بدن

مغز ریشه شیرین بیان انواع مختلفی دارد مثلا شیرین بیان اسپانیا طعم ملایمی دارد و شیرین بیان یونان دارای طعمی تلخ است. در آمریکا، اروپا و آلمان از شیرین بیان برای درمان زخم و سرطان معده استفاده می کنند. برای این منظور داروی شربت شیرین بیان را تهیه می کنند و هر روز بک قاشق غذا خوری قبل از غذا به مریض می دهند، تکرار این عمل تا 4 ماه موجب بهبود سلامتی کامل مریض خواهد شد. از مصرف شیرین بیان در دوران بارداری جلو گیری کنید. زیرا اثرات شیرین بیان موجب سقط جنین می شود.

خواص درمانی شیرین بیان

فواید شیرین بیان برای معده

ریشه شیرین بیان برای مشکلات گوارشی مورد استفاده قرار می گیرد. عصاره ریشه شیرین بیان با خواص ضد التهابی که دارد در مواردی مانند مسمومیت غذایی، زخم و سوزش معده، اثرات بهبود دهندگی دارد و به سرعت باعث بهبود این بیماری ها می شود. مطالعات نشان داده اند که خاصیت ضد التهابی ریشه شیرین بیان می تواند باکتری سمی هلیکوباکتر پیلوری را سرکوب و از رشد آن در روده جلوگیری کند. همچنین تحقیقات نشان می دهد که مصرف منظم شیرین بیان برای بهبود بیماران مبتلا به بیماری زخم معده، سوزش سر دل و التهاب معده تاثیر فراوان دارد.

خواص ریشه شیرین بیان

مزیت های شیرین بیان برای کمک به درمان سرطان

برخی از مطالعات نشان داده شده است که ریشه شیرین بیان به طور بالقوه می تواند به درمان سرطان سینه و پروستات کمک کند. در حال حاضر از شیرین بیان در برخی از روش های درمان چینی برای درمان سرطان استفاده می شود. این تحقیقات بر روی خواص شیرین بیان در انجمن سرطان در حال بررسی است.

حفاظت پوست و دندان ها

ژل موضعی شیرین بیان برای درمان مشکلات پوستی از جمله اگزما توصیه می شود. شیرین بیان به دلیل خواص ضد باکتری که دارد به عنوان یک درمان خوب برای پوست استفاده می شود. همچنین از جمله خواص شیرین بیان کمک به سلامت دندان ها است. شیرین بیان با خاصیت های ضد باکتری خود با کشتن باکتری های دهان از بروز پوسیدگی دندان جلوگیری می کند.

خواص شیرین بیان برای پوست

کاهش وزن

یکی از جالبترین خواص شیرین بیان همانند خواص گیاهان دارویی همچون گل سرخ و جنسینگ کمک به کاهش وزن برای افراد چاق است. شیرین بیان برای افرادی که می خواهند چربی های خود را از دست بدهند و دچار کاهش وزن شوند مفید است. دانشگاه مرکز پزشکی مریلند به نقل از یک مطالعه که در آن شرکت کنندگان 900 میلی گرم شیرین بیان را به مدت هشت هفته مصرف نموده اند، شاهد کاهش قابل توجهی در چربی و وزن و همچنین موجب بهبود سطح کلسترول بدن آن ها شده است. در یکی از مطالعات دیگر نشان داده شده است که استفاده موضعی شیرین بیان در ران ها موجب کاهش ضخامت چربی در آن نقاط می شود.

فواید شرین بیان برای کاهش وزن

در این مقاله با خواص شیرین بیان برای درمان بیماری ها و سلامت بدن آشنا شدید. اگر می خواهید از خواص و فواید گیاهان دارویی دیگر و همچنین مزیت های آن ها بر روی بدن آگاه شوید به بخش خواص گیاهان دارویی مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

نگاهی به خواص بیدمشک و فواید مصرف آن

بیدمشک علاوه بر عطر دلنشین از خواص درمانی فوق‌العاده‌ای هم برخوردار است. و در طب سنتی توصی…