خواص روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین دارای مزایای گسترده و فوق العاده ای برای سلامت زیبایی دارد. در جنوب غرب آسیا و در منطقه مدیترانه این روغن و همچنین روغن فندق کشف شد. این روغن غنی از ویتامین E، اسیدهای چرب اشباع نشده، پروتئین ها، پتاسیم و روی می باشد. همچنین حاوی مواد معدنی و ویتامین ها است که برای سلامت قلب و پوست و مو بسیار مفید است. خواص روغن بادام شیرین علاوه بر سلامت پوست و قلب، مزایای فراوانی نیز برای روده بزرگ دارد.

روغن بادام شیرین به طور انحصاری از بادام درختی و خوراکی به دست می آید. این روغن محبوب برای مراقبت از پوست و مو استفاده می شود. همچنین روغن بادام شیرین در آشپزی و پخت غذا نیز کاربرد دارد. خواص دارویی روغن بادام شیرین به کاهش کلسترول بد، پوست خشک و بیماری های قلبی عروقی کمک فراوان می کند و این علائم را بهبود می بخشد.

خواص بی نظیر زوغن بادام شیرین

بررسی فواید و خواص روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین کاربرد فراوانی در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی دارد. این روغن نقش موثری برای آبرسانی و تغذیه پوست ایفا می کند. از دیگر خواص روغن بادام شیرین بوی مطبوع آن است که به عنوان یک خوشبو کننده محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین خوشبو کننده هوا استفاده می شود. از این روغن می توان برای جلوگیری از خطوط و ترکیدگی پوستی ران ها استفاده کرد.

خواص درمانی روغن بادام شیرین

کاهش خطر بیماری های قلبی با روغن بادام شیرین

استفاده از روغن بادام شیرین در رژیم غذایی به سطح بهتر کلسترول کمک می کند. مصرف منظم روغن بادام کلسترول بد را کاهش می دهد و علاوه بر این، برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را بسیار موثر است. بر اساس مطالعه ای که در مجله تحقیقات علوم پزشکی منتشر شده است، بیماری های قلبی، کلسترول بالا و بسیاری از بیماری های مربوط، اغلب با التهاب مزمن ایجاد می شوند. بنابراین مصرف غذاهایی با خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی مانند روغن بادام شیرین خطر ابتلا به بیماری های رایج را کاهش می دهد. اگر در حال حاضر در معرض خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب هستید، حتما روغن بادام شیرین را به رژیم غذایی خود اضافه نمایید.

خواص روغن بادام شیرین برای قلب

فواید روغن بادام شیرین برای درمان گوش درد

از جمله خواص درمانی روغن بادام شیرین درمان عفونت و درد گوش است. گوش درد یک مشکل شایع در میان همه افراد به ویژه در میان کودکان است. دارو های بسیاری برای تسکین درد و عفونت گوش وجود دارد. یکی از بهترین درمان ها برای درمان عفونت و درد گوش روغن بادام شیرین است، که به درمان این درد تسریع فوق العاده ای می بخشد.

خواص روغن بادام برای پوست

یکی از شناخته ترین و معروف ترین خواص روغن بادام شیرین توانایی سالم نگه داشتن پوست می باشد. این روغن با خواص ضد حساسیت برای پوست های حساس مفید است. روغن بادام شیرین به دلیل خواص آنتی اکسیدانی که دارد، نقش موثری برای حفاظت پوست در برابر آسیب اشعه یو وی و نرم نگه داشت پوست ایفا می کند. روغن بادام شیرین دارای بافتی سبک است و به راحتی جذب پوست می شود. این روغن می تواند به استخراج و دفع فولیکول های باقی مانده از اعماق منافذ پوست و همچنین به دلیل ویتامین هایی که دارد از بروز آکنه جلوگیری کند. همچنین می توانید از مخلوط روغن بادام و شکر یک اسکراب صورت طبیعی تهیه کنید که مخصوصا برای پوست های حساس موثر است. از دیگر خواص دارویی روغن بادام شیرین از بین بردن دایره های سیاه و یا گودی زیر چشم است. برای این منظور چند قطره از روغن را در زیر پلک پایین خود قبل از خواب بمالید، سپس صبح شاهد روشن تر شدن آن سیاهی ها و از بین رفتن گودی زیر چشم خواهید شد. روغن بادام یک درمان طبیعی برای درمان بیماری اگزما و پسوریازیس محسوب می شود. روغن بادام شیرین با خواص دارویی که دارد برای از بین بردن التهاب، خارش و قرمزی پسوریازیس و یا اگزما در بدن عمل می کند. یکی دیگر از خواص روغن بادام شیرین برای پوست استفاده از آن برای درمان خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها می باشد همچنین این روغن به عنوان یک پاک کننده آرایش نیز شناخته شده است.

خواص روغن بادام شیرین برای پوست

مزیت های روغن بادام برای درد های عضلانی و خستگی

کاهش درد عضلانی و خستگی یکی از اصلی ترین خواص روغن بادام شیرین در طب سنتی محسوب می شود. ماساژ این روغن غنی از پروتئین به از بین بردن خستگی و درد عضلات کمک فراوانی می کند. برای گرفتن نتایج مطلوب تر ابتدا روغن بادام را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کمی داغ شود به طوری که غیر قابل لمس باشد. این روغن داغ را بر روی عضلات خود ماساژ دهید. سپس یک حوله تمیز را در آب داغ قرار دهید و تمام آب آن را بگیرید و روی مناطقی که ماساژ داده اید با این حوله گرم پوشش دهید. نیم ساعت صبر کنید، سپس شاهد تسکین و آرامش در عضلات خود خواهید بود.

فواید روغن بادام شیرین برای تسکین درد عضبلاتفواید بی نظر روغن بادام شیرین برای مو

همه افراد در هر روز حدود صد رشته از موهای خود را از دست می دهند، این ریزش مو بسیار طبیعی است و موهای جدیدی رشد کرده و جایگزین آن موها می شوند. اما اگر ریزش مو بیشتر از این تعداد باشد و موهای پوست سر نازک تر شوند و حجم مو کم شود، نشانه های بسیار نگران کننده برای مو محسوب می شوند. قرار گرفتن در معرض آلاینده های زیست محیطی، کمبودهای تغذیه ای، عدم تعادل هورمونی و استرس دلایل اصلی برای ریزش مو هستند. استفاده مرتب از روغن بادام به ریزش موهای شما بسیار کمک می کند. برای پی بردن به فواید روغن بادام شیرین برای مو یک قاشق غذا خوری روغن بادام گرم را هر شب بعد از دوش گرفتن و قبل از خواب روی سر خود به آرامی ماساژ دهید تا جذب پوست سر شود. همچنین خوردن روغن بادام شیرین همراه با غذا یا سالاد نیز برای کاهش ریزش مو تاثیر گذار است. از دیگر خواص روغن بادام شیرین همچون خواص روغن بادام تلخ خاصیت براق کنندگی مو است.

فواید روغن بادام شیرین برای مو روغن بادام شیرین یکی از محبوب ترین روغن ها برای سلامت پوست و مو در بین همه افراد شناخته شده است. این روغن علاوه بر مزایای بیشمار و فوق العاده ای که بر روی پوست و مو می گذارد دارای مزایای فراوانی برای دیگر اندام های بدن نیز دارد. در این مقاله انواع خواص روغن بادام شیرین و تاثیرات آن برای زیبایی را ملاحظه نمودید. برای اطلاع از مزیت های و فواید گیاهان دارویی دیگر به بخش خواص گیاهان دارویی مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

نگاهی به خواص بیدمشک و فواید مصرف آن

بیدمشک علاوه بر عطر دلنشین از خواص درمانی فوق‌العاده‌ای هم برخوردار است. و در طب سنتی توصی…