خواص آبغوره

به انگور نرسیده غوره می گویند. در ایران آبغوره مورد استفاده همه است و افراد زیادی از آن استفاده می کنند. آبغوره دارای ویتامین C فراوانی است. از جمله خواص آبغوره جلوگیری از چاقی، ضدعفونی کردن روده ها، نرم کردن لثه ها و نابود سازی درد روماتیسم است. به این نکته توجه کنید که آبغوره خالی ممکن است به معده آسیب برساند به همین دلیل آن را همراه با غذا یا سالاد میل نمایید.

آبغوره به دلیل داشتن طبعی سرد برای افرادی که دچار ضعف اعصاب می باشند و سرد مزاج هستند اصلا توصیه نمی شود. افراد باردار باید از مصرف زیاد آبغوره جلوگیری کنند و باید از آن به عنوان چاشنی و خیلی محدود استفاده نمایند، زیرا آبغوره ادرار آور است و ممکن است باعث سقط جنین شود. آبغوره به دلیل داشتن خواص ضدعفونی کننده، موجب پاک سازی معده و روده می شود. همچنین خواص درمانی آبغوره برای از بین بردن و دفع کرم روده نیز موثر است.

خواص دارویی آبغوره

بررسی خواص آبغوره و فواید دارویی آن برای سلامتی بدن

آبغوره به دلیل داشتن ویتامین C، می تواند خونریزی لثه ها و التهاب مخاط دهان که ناشی از کمبود ویتامین c در بدن می باشد را کاهش می دهد. خواص دارویی آبغوره به دفع سموم از طریق کلیه ها کمک می کند. آبغوره خاصیت رفع عطش و کاهش حرارت بدن را دارد و از این رو برای درمان سل ریوی و تب موثر است. آبغوره به هضم غذاهای سنگین و چرب کمک می کند زیرا باعث افزایش اسیدینه معده می شود. همچنین در افراد مسن که به دلیل کاهش اسید معده نمی توانند غذا را به خوبی هضم کنند، آبغوره به عنوان یک چاشنی موثر همراه با غذا برای این افراد مفید است. اما توجه داشته باشید که نباید در مصرف آب انگور نرسیده زیاده روی کرد.

فواید و مزیت های آبغوره

فواید آبغوره برای کاهش وزن

برخی از افراد برای کاهش وزن، صبح و به صورت ناشتا آبغوره میل می نمایند، اما باید بدانند که اینکار باعث آسیب به دستگاه گوارش می شود و مصرف مداوم آن باعث زخم معده می شود. روش موثر و مفید مصرف آبغوره، استفاده آن به عنوان چاشنی در سالاد است. زیرا این کار علاوه بر خوشمزه تر شدن، باعث کاهش وزن و از بین رفتن چربی ها می شود. افزایش فعالیت بدنی همراه با خوردن غذاها کم کالری مانند این سالاد با آبغوره منجر به تسریع در کاهش وزن می شود.

فواید آبغوره برای کاهش وزن

خاصیت آبغوره برای کاهش چربی و فشار خون

یکی دیگر از خواص آبغوره کمک به کاهش چربی و فشار خون است. آبغوره به دلیل داشتن ویتامین C باعث کاهش فشار خون و چربی می شود. این ماده غذایی به دلیل داشتن این ویتامین و موادمعدنی به عنوان یک درمان برای چربی خون بالا و پرفشاری خون همراه با داروهای تجویز شده پزشک، موثر و مفید است. این نکته را نیز به یاد خود داشته باشید که حرارت زیاد به آّبغوره از خواص مفید آن و ویتامین C آن می کاهد.
  فواید آبغوره برای فشار خون
مصرف آبغوره به عنوان چاشنی طعم لذیذی به انواع غذا و سالاد می دهد. علاوه بر طعم و مزه خواص دارویی و درمانی فراوانی نیز برای سلامت بدن انسان ها دارد. در این مقاله با انواع خواص آبغوره و فواید دارویی و درمانی آن آشنا شدید که امیدواریم به شما در میزان مصرف این فرآورده طبیعی کمک نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

مهمترین خواص قلم شتر مرغ و فایده های مصرف آن

قلم شتر مرغ خواص زیادی دارد از جمله فوایدی که می توان برشمرد این است که افرادی که دچار پوک…