خواص کدو سبز

اگر به دنبال یک راه سالم برای از دست دادن وزن خود هستید، با فواید و خواص کدو سبز آشنا شوید. کدو سبز علاوه بر ارزش غذایی، یک راه شناخته شده و معروف برای کاهش وزن محسوب می شود. علاوه بر این کدو سبز به سلامت چشم کمک می کند و از تمام بیماری هایی که به دلیل کمبود ویتامین C ایجاد می شوند مانند  اسکوربوت، اسکلروز و کبود شدن سریع بدن، جلوگیری می کند. محتوای بالای ویتامین C، کربوهیدرات ها، پروتئین و فیبر موجود در کدو سبز برای درمان آسم بسیار مفید است. کدو سبز حاوی مقادیر قابل توجهی از پتاسیم، اسید فولیک و ویتامین A است که همگی برای سلامتی همه افراد ضروری هستند. مصرف منظم کدو سبز باعث کاهش سطح هموسیستئین می شود.

امروزه بزرگترین تولید کنندگان این کدو در سراسر جهان ژاپن، چین، رومانی، ایتالیا، ترکیه، مصر و آرژانتین هستند. که به خاطر فواید و خواص کدو سبز هر سال به طرفداران آن افزوده می شود. این نوع کدو می تواند خام، به صورت قطعه قطعه و یا پخته مصرف شود که معمول ترین استفاده از کدو سبز به صورت پخته در انواع غذاها است.

کدو سبز و خواص بی شمارش

بررسی خواص کدو سبز و فواید آن

کدو سبز تازه دارای طعم و مزه خوب، پوشش نرم و ظریف و داخل گوشتی سفید و روغنی است. تقریبا تمام نقاط کدو سبز از جمله گوشت داخلی، دانه و حتی پوست این کدو مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه مهمترین خواص کدو سبز را ملاحظه نمایید.

مزیت های کدو سبز برای انواع بیماری

با کدو سبز لاغر شوید

خواص کدو سبز در کاهش وزن همچون سبزیجاتی مانند بادمجان و کلم بروکلی است کالری کدو سبز بسیار کم است مصرف آن به شما احساس سیر شدن سریع می دهد. بنابراین مصرف کدو سبز یک راه عالی برای از بین بردن اشتها و کاهش سریع وزن می باشد. کدو سبز علاوه بر کم کالری بودن، دارای آب بالا و غنی از فیبر نیز است. به همین دلیل کدو یک وعده از رژیم غذایی کامل و بسیار مفید محسوب می شود.

کدو سبز کمک به حفظ بهداشت چشم

کدو سبز مقدار مناسبی از مواد مغذی گیاهی مثل ویتامین C، منگنز، بتا کاروتن، لوتئین و زیگزانتین را دارا است که همه ی این مواد مغذی محافظت از سلامت چشم را به همراه خواهند داشت. لوتئین و زیگزانتین دو نوع از آنتی اکسیدان های کاروتینوئید موجود در کدو سبز هستند که به دفاع از بیماری های چشم مربوط به سن می پردازند.

خواص دارویی کدو سبز

کنترل دیابت با کدو سبز

کنتزل دیابت نوع دو از جمله خواص کدو سبز به حساب می آید. با تغییر در رژیم غذایی، می توان از ابتلا به دیابت نوع 2 جلوگیری کرد. کدو سبز به دلیل وجود کربوهیدرات و قند کم، می تواند نقش مهمی در پیشگیری از دیابت را داشته باشد. الیاف پلی ساکارید موجود در کدو سبز، مزیت ویژه ای برای تنظیم قند خون را دارد. تحقیقات نشان داده است که مصرف بالای بیش از 30 گرم فیبر در رژیم غذایی، می تواند یک روش ساده و موثر برای پیشگیری از دیابت نوع 2 باشد. مصرف غذاهایی با فیبر بالا مثل کدو سبز علاوه بر کنترل قند خون، دارای اثرات مثبت بسیاری در وضعیت سلامت جسمی بدن نیز هستند.

مزیت های بی شمار کدو سبز

 فواید کدو سبز در بهبود هضم غذا

 تحقیقات نشان می دهد که کدو سبز دارای خاصیت های ضد التهابی در دستگاه گوارش است که می تواند علائم مربوط به زخم و سندرم روده را کاهش دهد. خوردن غذاهای ضد التهاب مانند خوردن مقدار زیاد سبزیجات تازه غیر نشاسته ای، اولین گام برای کاهش التهاب در سراسر بدن و مسائل مربوط به روده می باشد. کدو سبز به دلیل داشتن مقدار زیاد آب، به هضم غذا کمک می کند. علاوه بر این خاصیت درمانی کدو سبز به دلیل داشتن فیبر، می تواند یبوست را تسکین دهد و باعث درمان اسهال شود.

حفظ سلامتی با کدو سبز

کدو سبز بهترین منبع فیبر در رژیم غذایی است که بدن را در بهترین شکل برای ادامه زندگی حفظ خواهد کرد. همچنین این کدو یک منبع برجسته از منگنز، ویتامین C، منیزیم، اسید فولیک، پتاسیم، مس و فسفر می باشد. کدو سبز به عنوان بهترین انتخاب غنی از مواد مغذی، از جمله قند، کربوهیدرات، فیبر محلول و نا محلول، سدیم، مواد معدنی، اسیدهای آمینه است. همچنین خواص کدو سبز برای زنان باردار با توجه به مواد تشکیل دهنده آن، بسیار موثر و فوق العاده است. مس موجود در این سبزی به کاهش علائم دردناک آرتریت روماتوئید کمک می کند.

خواص و فواید کدو سبز

همانطور که همه به خوبی می دانند خوردن میوه جات و سبزیجات برای سلامت بدن ضروری است. کدو سبز یکی از بهترین نوع دریافت مواد مغذی محسوب می شود. بنابراین اگر کدو سبز را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید به حفظ سلامت بدن و حیات در طول عمر خود بسیار کمک کرده اید. کدو سبز بهترین انتخاب برای اضافه کردن به رژیم غذایی و دریافت بهترین مواد مغذی به بدن می باشد. در این مطلب با فواید فوق العاده و خواص کدو سبز آشنا شدید. برای اطلاع از خواص سبزیجات دیگر به بخش خواص سبزیجات مراجعه نمایید.
 .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

مهمترین خواص میوه پرتقال و مزایای خوردن این میوه محبوب

میوه پرتقال دارای گونه های مختلفی است که در شهرهای مختلف ایران از جمله شهرهای شمال ایران، …