خواص و مضرات گوشت بوقلمون

یکی از منابع ارزشمند پروتئین و دیگر مواد مغذی مثل ویتامین، آهن، کلسیم و مواد معدنی گوشت ها می باشند. به شرط اینکه در وعده غذایی به اندازه متعادل اضافه شود، انتخاب نوع گوشت مناسب و خوردن آن در مقدار مناسب مهم است. گفته می شود که در بین گوشت های زیادی که انسان ها آن ها را دوست دارند، بوقلمون بهترین و سالم ترین نوع گوشت می باشد. با مصرف یک وعده غذایی گوشت بوقلمون ویتامین های B6 .B12 نیاسین، کولین، سلنیوم و روی به بدن می رسد. از دیگر خواص گوشت بوقلمون می توان به مقدار کم کالری و چربی در آن اشاره کرد.

امروزه گوشت بوقلمون به عنوان ماده غذایی سرشار از مواد مغذی و خوشمزه شناخته می شود. در این مطلب به بررسی خواص گوشت بوقلمون به عنوان یکی از گوشت های خوشمزه و سالم ترین انواع گوشت ها خواهیم پرداخت.

     خاصیت های درمانی گوست بوقلمون

آشنایی با خواص گوشت بوقلمون خوشمزه

از خواص گوشت بوقلمون می توان به وجود مقدار کم چربی و مقادیر زیاد پروتئین اشاره کرد. این گوشت منبع ارزان قیمتی از آهن، روی، فسفر، پتاسیم و ویتامین های B می باشد. بوقلمون منبع خوبی از ویتامین های B3, B6 می باشد. ویتامین B3 موجود در بوقلمون کلسترول خون را کاهش می دهد و همچنین برای سلامت پوست لازم و ضروری است و به بهبود عملکردهای ذهن کمک می کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

این گوشت بدون چربی حاوی آمینواسید تریپتوفان می باشد که سروتنین را تولید می کند و مثل سیرابی نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن ایفا می کند. بنابراین، فواید گوشت بوقلمون باعث حفظ سلامت بدن شما در برابر تمام بیماری های فصل زمستان می شود.

خواص دارویی گوشت بوقلمون

خواص دارویی گوشت بوقمون برای دیابتی ها

اگر شما به دیابت مبتلا هستید پزشک به شما خواهد گفت تا از غذاهای غیر گیاهی در مقادیر کم مصرف کنید. یکی از بهترین خواص گوشت بوقلمون این است که از آنجا که شاخص قند خون آن کم می باشد به ثابت نگاه داشتن سطوح انسولین کمک خواهد کرد.

اختلالات تیروئید

گوشت بوقلمون برای بیماران با مشکلات تیروئیدی عالی است، از آنجا که دارای منبع عالی از سلنویم می باشد برای سوخت و ساز هورمون تیروئید لازم و ضروری است. ینابراین، مصرف مقدار کم از این گوشت به حفظ سلامت شما کمک می کند.

خاصیت های گوشت بوقلمون

کاهش وزن

از دیگر خواص گوشت بوقلمون می توان به تاثیر آن در کاهش ورزن اشاره کرد گوشت بوقلمون نسبت به دیگر گوشت ها دارای مقدار کمتری کالری می باشد. و به همین دلیل است که مصرف این گوشت برای حفظ سلامت بدن بهتر است. بوقلمون بیشتر دارای گوشت سفید نسبت به گوشت قرمز می باشد.

دوران بارداری

از تمیز شدن گوشت و شستن آن بطور کامل اطمینان حاصل کنید. مقدار کمی از این گوشت دارای 32 گرم پروتئین می باشد که بدن شما در طول دوران بارداری به آن نیاز دارد. گوشت بوقلمون ( مثل تخم بلدرچین و میگو) منبع خوبی از آمینواسیدهای حیاتی می باشد. مصرف ساندویچ بوقلمون مقدار پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می کند. همچنین منبع عالی از ویتامین های B6,B3 می باشد که برای داشتن بارداری سالم به آن نیاز دارید.

خواص درمانی گوشت بوقلمون

پیشگیری از سرطان ها

یکی دیگر از خواص گوشت بوقلمون (همانند خواص خاویار) این است که دارای مقادیر زیادی از مواد معدنی است و به همین دلیل از انواع سرطان ها پیشگیری می کند. گوشت بوقلمون دارای سلنیوم است که برای عملکرد صحیح تیروئید و سیستم ایمنی بدن ضروری می باشند. سلنیوم در آنتی اکسیدان های سیستم های دفاعی نقش مهمی دارد و به حذف رادیکال های آزاد که باعث ایجاد سرطان در بدن می شود کمک می کند.

حفظ قدرت ذهن

گوشت بوقلمون منبع عالی برای ویتامین B12 می باشد که به کاهش سطوح هموسیستئین در بدن کمک کرده و می تواند باعث حفظ قدرت ذهن شود.

خواص گوشت بوقلمون

درمان اضطراب و نگرانی ها

آمینو اسید موجود در گوشت بوقلمون به عنوان یک پیشرو برای انتقال دهنده های عصبی در نظر گرفته می شود و می تواند باعث تولید سروتنین و ملاتونین در بدن شود که دارای تاثیرات آرامبخش برای بدن می باشند.

خاصیت های دارویی گوشت بوقلمون

مضرات مصرف گوشت بوقلمون

با توجه به خواص گوشت بوقلمون برای بدن افراد مبتلا به بیماری های قلبی باید از خوردن این گوشت خودداری کنند و همچنین از آنجا که دارای اگزالات می باشد مصرف آن برای بیماران مبتلا به سنگ کلیه مناسب نیست و این افراد باید با احتیاط بیشتری از این گوشت استفاده کنند. این گوشت همچنین دارای آسید آمینه پورین است و به همین دلیل افراد مبتلا به نقرس باید مقدار بسیار کمی از این گوشت استفاده کنند. افراد مبتلا به چربی خون بالا باید از گوشت روشن تر بوقلمون استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

مهمترین خواص قلم شتر مرغ و فایده های مصرف آن

قلم شتر مرغ خواص زیادی دارد از جمله فوایدی که می توان برشمرد این است که افرادی که دچار پوک…