مزایا و فواید فلفل سیاه

فلفل سیاه این ادویه نسبتا کوچک سیاه رنگ دارای ویژگی هایی می باشد که می تواند سلامت بدن شما را تقویت کند. مواد مغذی موجود در فلفل سیاه شامل منگنز، پتاسیم، آهن، فیبر لبنی، ویتامین C, K است. این ادویه دارای ویژگی های ضد باکتری، ضد تورم و آنتی اکسیدان می باشد که این ادویه را به ادویه ای با خواص دارویی شگفت انگیز تبدیل کرده است. علاوه بر درمان سرماخوردگی، سرفه و دیگر بیماری ها مثل سرطان و ناراحتی معده، باعث تقویت پوست و موی شما می شود. تا پایان مطلب با بررسی کاربردهای دارویی و خواص فلفل سیاه همراه ما باشید.

فلفل سیاه ادویه ای است که دارای مواد معدنی و ویتامین های بیشماری است از این رو در درمان بیماری های زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. جالب است بدانید در 6 گرم از این ادویه 15.9 کالری، 4 گرم کربوهیدرات وجود دارد و این ادویه عاری از هرگونه چربی و کلسترول می باشد. در همین میزان از فلفل سیاه 3 گرم سدیم، 4 گرم کربوهیدرات و 2 گرم فیبر لبنی وجود دارد. فلفل سیاه دارای ویتامین C و 3% کلسیم، 10% آهن می باشد همچنین این ادویه دارای 0.7 گرم پروتئین می باشد.

 خواص درمانی فلفل سیاه

خواص فلفل سیاه و مزیت های درمانی آن

فواید سلامتی فلفل سیاه شامل درمان ناراحتی های دستگاه تنفسی، سرماخوردگی، سرفه، یبوست، سوء هاضمه، کم خونی، ناتوانی جنسی، کشیدگی عضلانی، ناراحتی های دندان، چرک دندان، اسهال و همچنین ناراحتی های قلبی می باشد. در ادامه خواص فلفل سیاه و فواید دارویی  شگفت انگیز این ادویه را بیان خواهیم کرد.

خاصیت های فلفل سیاه برای لاغری

فلفل سیاه همانند زیره باعث می شود به اندازه کافی غذا مصرف کنیم. علاوه بر این، سطح بیرونی این ادویه حاوی مواد مغذی می باشد که باعث تجزیه بهتر سلول های چربی می شود. همچنین خواص فلفل سیاه, عرق ریختن و ادرار را افزایش می دهد و راه موثر و عالی برای حذف آب اضافه و سموم بدن می باشد. تمام این موارد با یکدیگر یاعث کاهش وزن می شوند. برای کاهش وزن بهتر و موثرتر مقداری کمی فلفل سیاه در غذا بپاشید. از خوردن ادویه زیاد خودداری کنید زیرا ممکن است عوارض جانبی زیادی را به همراه داشته باشد.

سلامت پوست

فلفل در درمان بیماری پیسی (که باعث می شود بخشی از پوست شما رنگدانه های خود را از دست بدهد و سفید شود) موثر است. بر اساس نظر دانشمندان در لندن، محتوی موجود در فلفل باعث تولید رنگدانه ها می شود. استفاده از پپرین همراه با نور درمانی (اشعه فرابنفش) در مقایسه با دیگر داروهای شیمیایی برای درمان پیسی بیشتر ترجیح داده می شود. علاوه بر این، احتمال سرطان پوست بدلیل قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش برای طولانی مدت کاهش می یابد. علاوه بر اینکه فلفل سیاه به عنوان یک ماده عالی بری افزایش عرق بدن و خروج مواد سمی از بدن به عنوان لایه بردار عالی عمل می کند. همچنین وقتی فلفل سیاه خرد می شود و یا در ماسک های صورت مورد استفاده قرار می گیرد برای پاکسازی سلول های مرده پوست عالی می باشد، از دیگر خواص فلفل سیاه برای پوست می توان به تقویت جریان خون و انتقال اکسیژن و مواد مغذی به پوست اشاره کرد. ویژگی های ضد باکتری و ضد تورم به حفظ سلامت پوست در برابر عفونت هایی مثل آکنه کمک می کند.

خواص فلفل سیاه

خواص فلفل سیاه برای مو

اگر تصور می کنید فواید فلفل سیاه به سلامت پوست شما محدود می شود سخت در اشتباه هستید. این ادویه دارای ویژگی های شگفت انگیزی برای زیبایی و سلامت مو شما نیز می باشد. اگر شما از شوره سر رنج می برید، فلفل سیاه بهترین دارو برای درمان این مشکل است. 1 قاشق چایخوری از فلفل سیاه پودر شده را به 1 کاسه کشک اضافه کرده و از آن روی پوست سر خود استفاده کنید. سپس آن را با آب بشویید و از شامپو استفاده نکنید. اگر بخواهید می توانید روز بعد از شامپو استفاده کنید زیرا طول می کشد تا این ترکیب جادویی روی شوره سر شما تاثیر بگذارد. بخاطر داشته باشید از این ادویه زیاد برای پوست سر خود استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث سوزش پوست سر شما و ناراحتی های دیگر شود. 1 قاشق چایخوری از پودر فلفل سیاه را با دانه های لیمو ترکیب کنید و از آن روی پوست سر خود و موهایتان استفاده کنید. باعث شادابی، درخشش و حیات دوباره موهای شما می گردد. اجازه دهید این ترکیب برای 10 تا 15 دقیقه روی سر شما باقی بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید.

خاصیت های درمانی فلفل سیاه

سرماخوردگی

یکی دیگر از خواص فلفل سیاه ضد میکروب بودن آن می باشد و بنابراین همانند هل و زردچوبه برای درمان سرفه و سرماخوردگی مورد استفاده قرار می گیرد. 1 قاشق چایخوری عسل را با پودر فلفل سیاه ترکیب کنید. این ترکیب گرفتگی سینه شما که اغلب به دلیل آلودگی، تب یا عفونت ویروسی ایجاد شده است را درمان می کند. شما همچنین می توانید آن را به آب داغ و روغن اکالیپتوس اضافه کنید و از بخار آن استفاده کنید. از آنجا که فلفل سیاه دارای ویتامین C است دارای خاصیت آنتی بیوتیک می باشد.

اصیت های دارویی فلفل سیاه

سلامت معده

پپرین موجود در فلفل سیاه عمل هضم را آسان می کند و باعث تحریک حرکات شکمی می شود، به ترشح اسید هیدرولیک و هضم پروتئین غذا  معده کمک می کند. بنابراین وجود مقدار کمی فلفل سیاه در غذا به هضم سریع تر آن کمک می کند.

خواص فلفل سیاه برای فشار خون

یکی دیگر از خواص فلفل سیاه وجود ترکیباتی است که سطوح فشار خون را در بدن ما کنترل می کند. علاوه بر این وجود مقادیر زیاد ویتامینC  در فلفل سیاه از فشار خون بالا پیشگیری کرده و باعث افزایش دفع سرب از بدن ما می شود. مواد معدنی مثل پتاسیم، کلسیم و آهن در فلفل سیاه بطور کلی ترکیباتی هستند که باعث کاهش فشار خون در بدن می شوند و مقادیر زیادی از این مواد معدنی در فلفل سیاه وجود دارد. دلیل اصلی فشار خون بالا در بدن وجود مقادیر زیاد سدیم در بدن می باشد و فلفل سیاه دارای مقدار قابل توجهی پتاسیم می باشد که در کاهش تاثیرات سطوح بالای سدیم در بدن عالی می باشد.

خاصیت های فلفل سیاه

مزایای دارویی فلفل سیاه

  • باد شکن
  • تقویت حافظه و اعصاب
  • درمان رطوبت دماغ و معده
  • سبک شدن خون غلیظ
  • درمان جذام
  • اگر کسی تریاک خورده قبل از رسیدن دکتر به او جوشانده فلفل سیاه بدهید تا استفراغ کند.
  • برای درمان سنگ در مجاری ادرار از دمکرده برگ فلفل سیاه استفاده کنید.
  • درمان دندان درد
  • درمان تب و لرز
  • درمان سرماخوردگی، سرفه، سینوزیت، گرفتگی بینی
  • رفع گزیدگی حشرات
  • تصفیه رگ های خونی
  • پیشگیری از سرطان و بیماری های قلبی- عروقی و ناراحتی کبد
  • تقویت دستگاه گوارش و بهبود عملکرد معده
  • اشتها آور، گرم کننده، ضد سم و درمان مسمومیت های غذایی
  • درمان اسهال در تابستان، اسهال خونی
  • کاهش درد روماتیسم
  • فلج و بی حسی اعضای بدن
خواص دارویی فلفل سیاه

احتیاط ها و مضرات فلفل سیاه

با وجود خواص فلفل سیاه و فواید درمانی فلفل سیاه باید بخاطر داشته باشید که مصرف آن برا همه افراد مناسب نیست. در غذای کودکان، مادران شیرده و باردار نباید از فلفل استفاده کنید. افرادی که به غذاهای تند حساسیت دارند نباید در مصرف فلفل زیاده روی کنند. مصرف زیاد آن باعث تاریکی چشم می شود و بیماران مبتلا به ناراحتی معده نباید در مصرف آن زیاده روی کنند. مصرف زیاد آن روی سلولهای عصبی گوش تاثیر مخرب دارد. مصرف بیش از اندازه فلفل به بیماران دستگاه گوارشی، مجاری ادرار، سل، بواسیر، سودا، کلیه، جگر، ورم پروستات، تصلب شرایین، سکته مغزی، سوزاک، سیفیلیس و کم خونی توصیه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بررسی خواص ریشه زعفران و روش مصرف کردن آن

همانطور که خواص ریشه زعفران فراوان است عوارضی هم به همراه دارد. ریشه زعفران مانند زعفران ط…