مهمترین خواص کشک

کشک یک ماده غذایی معجزه آسا می باشد که تمام خواص شیر را دارد. این ماده غذایی سرشار از مواد معدنی از جمله کلسیم، چربی، نمک، پروتئین، ویتامین و نیاسین می باشد. دارای انرژی زیادی می باشد و از این رو به عنوان یکی از تامین کننده های مهم انرژی بدن در نظر گرفته می شود. در این مطلب به طور کامل و جامع خواص کشک را مورد بررسی قرار می دهیم. تا پایان مطلب همراه ما باشید.

یکی از غنی ترین منابع پروتئین حیوانی کشک می باشد. کشک دارای مواد معدنی و ویتامین های بسیار زیادی می باشد و از آنجا که مواد تشکیل دهنده آن شیر و ماست می باشد دارای تمام خواص و فواید این مواد غذایی می باشد. یکی از خواص کشک بدلیل عدم وجود قند در آن کاهش وزن می باشد و برای رژیم لاغری عالی می باشد. دیگر خواص این ماده غذایی پیشگیری از ریزش مو و طاسی می باشد. در ادامه خواص کشک و فواید مهم آن را بیان می کنیم.

 خاصیت های درمانی کشک

مهم ترین خواص کشک که همه را شگفت زده می کند

کشک ماده غذایی معجزه آسا با خواص شیر می باشد که دارای مواد معدنی کلسیم، چربی، نمک، پروتئین و نیاسین( ویتامین B3) است. از این لبنیات به عنوان افزودنی در غذاهای مختلف استفاده می شود که می توان با استفاده از آن طعم غذا را تغییر داد. برای کاهش گرسنگی نی مفید می باشد و حجم کمی از معده را اشغال می کند.

خاصیت های دارویی کشک

خواص کشک برای لاغری

در کشک هیچ گونه قندی وجود ندارد از این رو برای رژیم لاغری عالی می باشد. مصرف مقداری کشک قبل از غذا باعث می شود اشتهای افراد کاهش یابد و از آنجا که دارای مواد سفید نیرو بخش می باشد و هیچ گونه مواد قندی در آن وجود ندارد کسی را چاق نمی کند.

خاصیت های مهم کشک برای دوران بارداری

کشک دارای پروتئین و پتاسیم است و از این رو مصرف کشک برای دوران بارداری و شیردهی بسیار توصیه شده است. کشک دارای فسفر و کلسیم می باشد که این مواد معدنی در دوران بارداری برای بدن بسیار مفید است. این لبنیات بسیار غنی می باشد بطوری که تنها مصرف 50 گرم کشک 100% نیاز روزانه انسان به کلسیم را تامین می کند.

خاصیت های کشک

پیشگیری از سرطان

کشک دارای پروتئین سویا است و به همین دلیل می تواند خواص سویا را نیز به همراه داشته باشد. یکی از عوامل ضد سرطانی موجود در آن ایزوفلاون ها می باشند. علاوه بر پیشگیری از سرطان برای کاهش عوارض یائسگی نیز مفید می باشد. کشک دستگاه گوارش را ضد عفونی می کند و از آنجا که دارای مقادیر زیادی کلسیم، فسفر باعث پیشگیری از پوکی استخوان می شود. کشک در بدن گلوتاتین تولید می کند که از طریق دستگاه گوارش جذب خون می شود این ماده دارای خواص زیادی می باشد و یکی از خواص مهم آن کنترل رادیکال های آزاد و پیشگیری از سرطان می باشد. به بیماران سرطانی توصیه می شود تا پس از غذا 2 تا 3 قاشق کشک پاستوریزه مصرف کنند.

خواص کشک

برای سلامت مو

استفاده از ضماد کشک و مالیدن کشکاب برای درمان ریزش مو و پیشگیری از طاسی مناسب می باشد. استفاده از کشک در طب سنتی برای درمان گری مفید می باشد.

خواص دارویی کشک

برای دستگاه گوارش

بدلیل وجود مقدار فراوان اسید های آلی در کشک باعث ضد عفونی شدن دستگاه گوارش می شود. این ماده غذایی نفخ آور است به همین دلیل برای هضم راحت تر بهتر است همراه با نعناع خشک مصرف گردد. استفاده از بو داده آن برای جلوگیری از اسهال مزمن مفید می باشد.

پیشگیری از پوکی استخوان

یکی دیگر از خواص کشک این است که دارای میزان مناسب کلسیم و فسفر است از این رو مصرف این لبنیات برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان توصیه می شود.

خواص درمانی کشک

احتیاط در مصرف کشک

بدلیل وجود مقدار فراوان پروتئین در کشک محیطی مناسب برای رشد یکی از انواع میکروارگانیسمها به نام کلستریدیوم می باشد قبل از مصرف کشک حتما آن را ده تا بیست دقیقه بجوشانید. از آنجا که دارای نمک می باشد افراد مبتلا به فشار خون بالا باید در مصرف آن احتیاط کنند. سعی کنید از کشک های بسته بندی شده که دارای برچسب بهداشتی می باشد استفاده کنید. همواره آن را در یخچال نگاه داری کنید. از مصرف کشک مایع خودداری کنید.

یک دیدگاه

  1. مریم

    می 25, 2017 در 1:42 ب.ظ

    شکر بسیار مضره برای بدن…. در مواد غذایی که شکر بکار بره مضرات زیاد داره….. لطفا در مورد مضرات شکر هم بگین

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

مهمترین خواص قلم شتر مرغ و فایده های مصرف آن

قلم شتر مرغ خواص زیادی دارد از جمله فوایدی که می توان برشمرد این است که افرادی که دچار پوک…