خواص و فواید دارویی سیرابی

اگر چه سیرابی ممکن است شهرت خاصی نداشته باشد. اما مواد معدنی ضروری زیادی در سیرابی وجود دارد. بخاطر داشته باشید که سیرابی به مدت زمان پخت زیادی نیاز دارد. در این مطلب ارزش های درمانی و خواص سیرابی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. تا پایان مطلب همراه ما باشید.

28 گرم سیرابی پخته حدودا دارای 80 کالری، 10 گرم پروتئین، 1.7 گرم کربوهیدرات، 3.4 گرم چربی و 1.2 گرم چربی اشباع شده می باشد. که حدودا 5 درصد چربی مورد نیاز بدن و 6 درصد چربی اشباع شده مورد نیاز بدن بطور روزانه را فراهم می کند. از آنجا که حاوی 44% کلسترول می باشد در روزهایی که سیرابی می خورید نباید دیگر غذاها با کلسترول بالا مصرف کنید. غذاهای دارای کلسترول زیاد سطوح کلسترول خون را افزایش داده و خطرات ابتلا به اختلالات قلبی را به همراه دارد. در ادامه با مهمترین خواص سیرابی همراه ما باشید.

PROPERTIES OF TRIPE (6)

مهمترین خواص سیرابی و فایده های مصرف آن

سیرابی حاوی مقادیر زیاد پروتئین حیوانی و اسید های آمینه می باشد. از مهمترین مزایا و فواید سیرابی می توان به رشد، ترمیم و ساخت سلول ها و بافت های بدن اشاره کرد. همچنین این ماده غذایی دارای ارزش غذایی بالایی است. این غذا می تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن، حفظ سلامت قلب و پیشگیری از سرطان ها مفید باشد.

خاصیت های سیرابی

فواید سیرابی در تقویت سیستم ایمنی بدن

هر 28 گرم سیرابی حاوی 10 میکروگرم سلنیوم می باشد. سلنیوم ماده معدنی ضروری برای بدن می باشد که به عنوان یک آنتی اکسیدان آسیب به سلول ها را از طریق ترکیبات مضر رادیکال های آزاد کاهش می دهد. و همچنین به عملکرد سیستم ایمنی بدن، تیروئید و تولید DNA کمک می کند. مرغ، غذاهای دریایی و تخم مرغ منابع دیگر سلنیوم می باشند.

خواص سیرابی

حفظ سلامت قلب

ویتامین B12 که بطور طبیعی در محصولات حیوانی زیادی یافت می شوند برای تولید DNA و گلبول های قرمز خونی موثر می باشند و باعث انتقال بیشتر اکسیژن به سایر اعضای بدن می شود. کسب مقدار کافی ویتامین B12 از غذای مصرفی به کاهش سطوح هموسیتئین در بدن شما کمک می کند و بنابراین خطر ابتلا به ناراحتی قلبی را کاهش می دهد. این غذا دارای 0.6 میکروگرم ویتامین B12 می باشد. دیگر منابع غنی این ویتامین مرغ و غذاهای دریایی می باشند.

خواص مهم سیرابی

پیشگیری از سرطان

این غذا( همانند خاویار) همچنین دارای 1.5 میلی گرم روی می باشد. شما برای عملکرد سیستم ایمنی، بهبود یافتن زخم ها، انعقاد خون، عملکرد تیروئید، انسولین، سلامت قوه بینایی، احساس بویایی و چشایی سالم  به روی نیاز دارید. روی همچنین ممکن است خطر ابتلا به ناراحتی های قلبی و سرطان را کاهش می دهد. به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و سلول های شما را از آسیب رادیکال های آزاد حفظ می کند. دیگر غذاهای حاوی مقادیر زیاد روی غذاهای دریایی، مرغ، گوشت قرمز،  حبوبات، پنیر و تمام دانه ها می باشند.

خواص دارویی سیرابی

خواص سیرابی برای جلوگیری از ریزش مو

یکی از خواص و فواید مهم سیرابی وجود روی در آن می باشد. این ماده معدنی باعث افزایش قد، پرپشت شدن موها، جلوگیری از ریزش مو می شود. 100 گرم سیرابی حاوی 11 درصد نیاز روزانه ما به روی را تامین می کند.

تقویت قدرت بینایی

یکی از ویتامین های مهم و مورد نیاز بدن برای حفظ سلامت و تقویت قدرت بینایی ویتامین A می باشد. سیرابی دارای مقادیر زیادی از این ویتامین است و در نتیجه می توان تقویت بینایی را از جمله خواص سیرابی دانست.

خواص سیرابی در بارداری

مصرف سیرابی همانند تخم بلدرچین و میگو در دوره بارداری مفید است. بدلیل وجود مواد معدنی و مواد مغذی فراوان موجود در سیرابی این ماده برای سلامت مادر و جنین بسیار مهم می باشد. ویتامین B موجود در این ماده برای حالت تهوع د طول بارداری مهم می باشد. یکی از اعتقادات سنتی این است که مصرف سیرابی باعث زیبایی جنین می شود.

خواص درمانی سیرابی

سیرابی دارای کلسترول می باشد از این رو مصرف سیرابی برای افراد با کلسترول بالای خون و بیماران قلبی مضر است. وجود کلسترول در خون باعث انسداد رگ ها و عروق شده و باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می شود. بنابراین از مصرف زیاد سیرابی خودداری کنید. از آنجا که خواص سیرابی دارای ارزش های بیشمار می باشد آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید اما برای پیشگیری از خطرات احتمالی آن بطور مطلوب آن را مصرف کنید. برای بررسی ارزش غذایی مواد پروتئینی می توانید به بخش خواص پروتئین ها رجوع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

مهمترین خواص قلم شتر مرغ و فایده های مصرف آن

قلم شتر مرغ خواص زیادی دارد از جمله فوایدی که می توان برشمرد این است که افرادی که دچار پوک…