خواص بادام هندی و فواید درمانی آن
بادام هندی که به کاشو نیز معروف است یکی از آجیل های پرطرفدار و محبوب در بین همه رده های سنی است و این آجیل خوشمزه دارای طعم بی نظیر و منحصر به فردی است و هم چنین خواص دارویی و درمانی زیادی برای بدن دارد. در ادامه این مطلب شما را با انواع خواص بادام هندی آشنا می سازیم برای مشاهده خواص بی نظیر بادام هندی تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

بادام هندی حاوی ویتامین های A, E, K است و هم چنین سرشار از املاح معدنی مانند مس و منیزیم و فسفر و روی و چربی و پروتئین و آنتی اکسیدان ها می باشد. از دیگر خواص بادام هندی می توان به اسید اولئیک موجود در آن اشاره کرد اسید اولئیک چربی غیر اشباعی است که در  روغن زیتون هم یافت می شود و برای سلامتی قلب بسیار مفید و تاثیر گذار است پروتئین موجود در بادام هندی نیز سرشار از اسید آمینه های ضروری برای بدن می باشد.
خاصیت های بادام هندی

مزایا و خواص بادام هندی برای بدن چیست ؟

از خواص منحصر به فرد بادام هندی مس فراوان موجود در آن است. مس به همراه آهن موجود در این آجیل خوشمزه در ساخت هموگلبین نقش مهمی را ایفا می کند و بنابراین یکی دیگر از خواص بادام هندی پیشگیری از کم خونی است. در این بخش توجه شما را به انواع خاصیت ها و فواید مفید بادام هندی برای بدن جلب می نماییم.

خواص دارویی بادام هندی

بررسی خواص دارویی بادام هندی

بادام هندی دارای خواص دارویی فراورانی برای بدن است که در مطالب زیر انواع خواص دارویی بادام هندی را مورد بررسی قرار می دهیم.

خواص بادام هندی در سلامت بدن

پیشگیری از سرطان

مصرف بادام هندی و تخمه آفتابگردان برای پیشگیری بدن از مبتلا شدن به سرطان مفید است.  پپروآنتوسیانیدین و مس موجود در بادام هندی با سرطان به خوبی مبارزه می کند و خوردن بادام هندی شما را از مبتلا شدن به سرطان روده بزرگ حفاظت می کند.

 سلامت قلب

بادام هندی سرشار از ویتامین K است این خاصیت بادام هندی باعث می شود تا ویتامین K موجود در این آجیل انعقاد خون را تنظیم می کند. بهتر است برای پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری های کرونری قلب در هفته 4 بار و به میزان یک مشت بادام هندی میل کنید.

کاهش فشار خون بالا

بادام هندی فشار خون بالا را کاهش می دهد و علاوه براین منیزیم موجود در بادام هندی فشار خون را تنظیم می کند و خطر ابتلا به سکته قلبی را کاهش می دهد.

سلامت استخوان ها

همانطور که می دانیم کلسیم برای سلامت استخوان ها مفید و ضروری است ولی جالب است که بدانید منیزیم نیز برای حفظ سلامت استخوان ها نقش مهمی دارد و حدود 2/3 از منیزیم موجود در بدن در درون استخوان ها یافت می شود. وجود منیزیم برای متابولیسم کلسیم در بدن ضروری است و کلسیم موجود در بدن برای انقباض عضلانی و منیزیم نیز برای انبساط عضلانی مفید است. در نتیجه از جمله خواص درمانی بادام هندی می توان به نقش آن در سلامت استخوان ها اشاره کرد.

جلوگیری از سنگ صفرا

مصرف روزانه 30 گرم بادام هندی خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا را 25  درصد کاهش می دهد بنابراین بهتر است در برنامه غذایی روزانه خود بادام هندی را قرار دهید.

کاهش وزن

برخی از افراد عقیده دارند که با مصرف بادام هندی وزن آن ها افزایش پیدا می کند. بنا بر تحقیقات اخیر این تصور غلط بی اساس تلقی شده است و کسانی که در هفته دو بار از بادام هندی استفاده می کنند کمتر با خطر ریسک افزایش وزن روبرو می شوند.

کاهش ریسک افزایش وزن با بادام هندی

خاصیت آنتی اکسیدانی بادام هندی

مس موجود در کاشو از اجزای مهم آنزیم های بدن محسوب می شود و در فرآیند فیزیولوژیکی بدن نیز شرکت می کند. هم چنین مس برای تولید ملانین و پرورش استخوان ها و بافت های بدن مفید و ضروری می باشد.

سلامت دندان و لثه ها

منیزیم موجود در بادام هندی برای سلامت دندان ها و داشتن لثه های قوی مفید است.

کاهش اختلالات خواب در دوران یائسگی

از دیگر خواص بادام هندی می توان به کاهش اختلالات خواب در درون یائسگی اشاره کرد با خوردن این آجیل خوشمزه می توانید در این دوران خواب آرام و لذت بخشی را در طول شب تجربه کنید.

درمان اختلالات خواب در یائسگی با مصرف بادام هندی

رادیکال های آزاد

از جمله خواص بادام زمینی وجود مس در آن است. مس موجود در بادام هندی رادیکال های آزاد مضر در بدن را از بین می برد و هم چنین مس برای استفاده بهینه بدن از آهن مفید است.

ارزش غذایی بادام هندی خام

در 40 گرم بادام هندی خام (یک چهارم فنجان بادام هندی) 221 کالری انرژی و مقدار 0.88 میلی گرم مس، 237.2 میلی گرم فسفر، 0.66 میلی گرم منگنز، 116.8 میلی گرم منیزیوم و 2.31 میلی گرم روی وجود دارد که باعث شده است تا ارزش غذایی بادام هندی تا حد نرمالی بالا باشد و مصرف این دانه با ارزش فواید متعددی برای بدن به همراه داشته باشد.

مضرات بادام هندی

بادام هندی حاوی مقدار زیادی از اگزالات است که تجمع این مواد در بدن می تواند باعث بروز مشکلات و کاهش جذب کلسیم شود. افرادی که به بیماری های کلیوی دچار هستند و یا اینکه کلیه و کیسه صفرایشان را بیرون آورده اند باید از مصرف بادام هندی اجتناب کنند.
آلرژی غذایی از دیگر مضرات بادام هندی است و ممکن است این آلرژی ها به شکل خارش . تورم لب و گرفتگی بدن ظاهر شوند. هم چنین مصرف بادام هندی ممکن است باعث خستگی و افسرگی شود.

بادام هندی و خواص بی نظیر آن

بادام هندی و بادام زمینی از جمله آجیل های خوشمزه و خوش طعمی هستند که دارای فواید و مزایایی برای بدن می باشند. در این مطلب انواع خواص بادام هندی را ملاحظه کردید که امیدواریم با مصرف این آجیل مفید بتوانید از خواص و مزایای آن برای سلامت بدنتان بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

خواص پودر سنجد و مهمترین مزایای دارویی و درمانی آن

در این مقاله می خواهیم به خواص پودر سنجد بپردازیم. سنجد طبعی سرد و خشک دارد و غضروف ساز بو…